E-mail marketing: 10 korakov za uspešno vzpostavitev

Vsaka pot se začne s prvim korakom. Tako je tudi pri vzpostavitvi e-mail marketinga kot kanala za vaše marketinške aktivnosti. Če se ga želimo lotiti na pravi način in biti pri tem uspešni, moramo slediti določenim korakom. 

V svoji karieri sem že osvojila veliko korakov katerim sem sledila pri izvajanju in vzpostavitvi e-mail marketinga za različne aktivnosti. Sedaj, ko sem v vlogi SOS marketinga in imam na drugi strani naročnika za katerega dejansko vzpostavljam in/ali izvajam e-mail marketing, pa je še toliko pomembnejše, da vse poteka transparentno in optimizirano.

Razkrivam vam kako poteka vzpostavitev e-mail marketinga po 10 bistvenih korakih:

1. korak: Ključna vprašanja

V začetni fazi si postavite ključna vprašanja in cilje na katerih temelji vzpostavitev in izvajanje e-mail marketing kanala (kdo so ciljna publika, imam že določene baze, imam privoljenja, kakšna so pričakovanja, …).

Pri svojih naročnikih v začetku izvem vse ključne informacije, ki so temelj za vzpostavitev in kasnejše izvajanje e-mail marketinga. Od naročnika želim pridobiti odgovore tudi na splošna vprašanja, da spoznam njihovo razmišljanje in jim tako lažje predlagam ter prilagodim sam potek vzpostavitve ter kasnejše izvajanje e-mail marketinga. 


2. Skladnost e-mail marketinga z veljavno zakonodajo

Pri e-mail marketingu imamo opravka z bazami podatkov, v katerih pa se v skoraj vseh primerih znajdejo tudi osebni podatki. Običajno e-mail naslov iz katerega je razvidno ime naslovnika.

Naročnika seznanim z glavnimi smernicami, ki jih veljavna zakonodaja na področju varovanja osebnih podatkov in GDPR zahtevata.


3. Baza prejemnikov

Eden od glavnih dejavnikov uspešnosti e-mail marketinga je urejena in osvežena baza prejemnikov. Pri bazi prejemnikov je bistveno, da se baza prejemnikov osvežuje, je pravilno strukturirana in omogoča tudi sledljivost posameznega kontakta. V primeru kakšne “slabe volje” prejemnika, je namreč potrebno omogočiti vpogled oziroma razlago kako ste do njegovega kontakta prišli. Seveda pa mora vsako sporočilo omogočati povezavo za odjavo in jo tudi dejansko upoštevati pri nadaljnji komunikaciji.

Po drugi strani pa več kot boste imeli podatkov v bazi prejemnikov, bolj ciljano in segmentirano boste lahko izvajali e-mail marketing. 


4. Izbira orodja za e-mail marketing

Med tujimi orodji sta najbolj znana MailChimp in MailerLite, čeprav obstaja še veliko drugih. Vseeno sem si vzela čas in uspela oba malo testirati. Ker sem mnenja, da je čas dragocen in bistveno več prednosti kot jih potrebujem nisem našla, se bolj nisem poglabljala v uporabo.

Že sama primerjava pri cenovnih zakupih je zapletena in je potrebno zelo dobro poznati, kaj si želite, da lahko resnično vidite koliko boste dejansko plačevali čez čas za najem tega orodja. Nekje upoštevajo, da imaš več baz in tudi podvojene kontakte, nekje pa samo število pošiljanj, kar lahko že močno vpliva na ceno.

Sama namreč že več kot desetletje uporabljam slovensko orodje ePrvak, ki mi je že velikokrat prihranilo več ur ali celo dni časa. Ob najmanjši, ali celo večji težavi, sem se obrnila na njihovo podporo in takoj dobila želeno rešitev ali predlog. Zato mi je všeč, da se lahko z nekom pogovorim o konkretnem primeru in imam sogovornika, ki mi lahko svetuje na podlagi svojih dragocenih izkušenj, veljavne zakonodaje in vseh funkcionalnosti, ki jih orodje ePrvak omogoča.


5. Priprava orodja za pošiljanje (baza, predloga, nastavitve, …)

Lastno vzpostavljen email, Outlook ali kaj podobnega ni dovolj, da pošiljate e-sporočila na večje baze prejemnikov. Potrebujemo orodje, ki nam omogoča pošiljanje t.i. masovne e-mail pošte. Prejmete uporabniške dostopne podatke, podpora ePrvaka vam pomaga nastaviti vse potrebno, da se povežejo vaše domene z njihovimi strežniki in prejemniki vidijo, kot da jim vi dejansko pošiljate email.

Lahko porabite ure in ure za lastno učenje in nastavitve novega e-mail orodja ali pa uporabljate orodje ePrvak, kjer vam pomagajo z vsemi nastavitvami in vam svetujejo na kaj paziti pri prvem pošiljanju, da vas “spam filtri” prepoznajo kot “dobrega pošiljatelja”.


6. Oblikovanje predloge za pošiljanje

V orodju za ePrvak lahko uporabite že prednaložene predloge in jih prilagodite po vaših željah. Z urejevalnikom povleči-spusti lahko enostavno preoblikujete ali na novo postavite predlogo, ki bo značilna za vaše e-novice ali e-obvestila. Enostavno tudi preklapljate med pregledom predloge za mobilne naprave, tablice in računalnik.


7. Uvoz baz v orodje za pošiljanje

Če ste že lastniki določenih baz vaših strank, potencialnih strank, potem lahko v orodje ePrvak že uvozite vaše kontakte. Sicer pa lahko kreirate spletni obrazec za zajem e-naslovov in drugih podatkov, ki ga umestite na vašo spletno stran. Oddani podatki se tako direktno zabeležijo v bazo orodja ePrvak.

Znotraj uvožene baze kontaktov lahko ustvarjate tudi poljubne segmente, ki vam omogočajo t.i. filtre kontaktov znotraj vaše baze. Tako vam ni potrebno imeti vsakič nove baze za pošiljanje, ampak le ustvarite nov segment. Vse odjave in odbiti maili pa se tako beležijo v eno bazo.


8. Testno pošiljanje

Pri drugih orodjih nisem prepričana ali ta del dejansko priporočajo uporabnikom, ali vse prepustijo naključju oziroma iznajdljivosti samega uporabnika.

Pri ePrvaku vam priporočajo pošiljanje prvega e-mailinga na že znane e-mail naslove. Tako boste poskrbeli, da pridobite še kakšno mnenje za izboljšavo vašega e-mailinga, hkrati pa tudi poskrbeli, da vas e-nabiralniki prepoznajo kot zaupanja vrednega pošiljatelja.


9. Pošiljanje (prvega) e-mailinga na izbrano bazo ali segment

Sedaj pa gre zares. Priznam, da v tem trenutku tudi jaz vedno globoko vdihnem in pritisnem na gumb za pošiljanje. Vendar sem veliko bolj umirjena kot, če bi vse postavljala od začetka v kakšnem manj znanem orodju, brez podpore in verodostojnega sogovornika na drugi strani.

Zdaj si lahko le zaželite, da bo vaš e-mailing uspešen. Kako boste to vedeli? S spremljanjem podatkov o pošiljanju in tudi v primerjavi z rezultatov iz drugih kanalov (spletne strani, dejanske prodaje, št. povpraševanj, …).


10. Merjenje uspešnosti in izboljšave

Kot pri vseh kanalih je tudi pri e-mail marketingu veliko odvisno od testiranja in spremljanja uspešnosti rezultatov. Vseeno veljajo nekatere zakonitosti, ki bi vas verjetno presenetile, da vplivajo na odziv prejemnikov. Naj bo to tema za kateri drug članek 😊

Z orodjem ePrvak boste imeli enostaven vpogled v statistiko: stopnja odpiranja, stopnja klikov na povezave, število odjav, število odbitih mailov, …. Sama raje beležim rezultate e-mail marketinga v prilagojeno excel tabelo, da lahko še hitreje vidim učinkovitost posameznih rezultatov in povezavo tudi z ostalimi kanali.


Za zaključek

E-mail marketing je (po mojem mnenju) eden najbolj obvladljivih, transparentnih in lastnih kanalov, kjer so vaši kontakti res vaši.

Odločitev kako se boste vi lotili vzpostavitve e-mail marketinga je seveda vaša. Prav tako o tem katero orodje boste izbrali. Priporočam pa vam tri stvari:

  • v e-mail marketing se vam splača vložiti čas in energijo, saj boste nad rezultati (še) vedno pozitivno presenečeni (oglejte si tudi ta prispevek – zakaj);
  • lotite se ga premišljeno in če je le mogoče ga izvajajte po določenem terminskem in vsebinskem planu,
  • predhodno se dobro pozanimajte o izkušnjah samih uporabnikov, ki že uporabljajo določena orodja za e-mail marketing, da si lažje ustvarite svoje mnenje.

V vsakem primeru pa lahko prihranite čas in energijo ter vzpostavitev in izvajanje e-mail marketinga prepustite SOS marketingu 😉

Spoznajmo se in preverimo sinergije našega morebitnega sodelovanja: mojca@sosmarketing.si

Print Friendly, PDF & Email