Email marketing: zakaj ga zagovarjam pred družbenimi omrežji

Družbena omrežja so postala stalnica našega vsakdana, da smo v stiku s prijatelji, znanci, sledimo svojim idolom in idealom, … Vendar so »družbena« ali »socialna« ali »družabna« omrežja namenoma tako poimenovana, saj je njihov prvotni namen zabava, ohranjanje stikov, na nek način virtualno druženje.

Tudi sama jih rada uporabljam tako za zasebne, še raje pa za poslovne namene. Tukaj so kreativnost in ideje resnično skoraj neomejene. Vendar ko govorimo o prodajnih učinkih takrat sem zaprisežena zagovornica e-mail marketinga.

 

Učinkovitost e-mail marketinga

V vseh letih odkar uporabljam e-mail marketing za različne namene, se je vedno izkazal za daleč najboljši in učinkovit kanal. To dokazujejo tudi številne raziskave, saj je e-mail marketing še vedno eden od najboljših orodij za povečanje prodaje.

Medtem ko pri družbenih omrežjih ne gre toliko za neposredne učinke na prodajo, pa vendar so postali nekakšno “nujno zlo” tudi pri podjetjih, če želijo povečati svojo prepoznavnost, bolje spoznati svoje občinstvo in nenazadnje tudi konkurenco.

 

Pa so vaši sledilci res vaši

Ste se kdaj vprašali kaj, če se jutri Facebook odloči, da bo mesečno zaračunaval število sledilcev vsem poslovnim uporabnikom?

Se vam zdi, da je to nemogoče, ker mislite, da so to vaši sledilci … Bodimo iskreni – to v bistvu niso vaši sledilci, ampak jih imate na vaši Facebook strani, katere lastnik je Facebook.

Kako pa je to pri e-mail marketingu? Baza prejemnikov, ki jo imate je vaša. Samo vaša (seveda morate ustrezno zaščititi dostop, da ne pride do zlorabe). Gre za sredstvo s katerim upravljate sami. Dopolnjujete, osvežujete, pošiljate, merite, segmentirate, testirate, … Vaša namera za pošiljanje bo dosegla 100% vaše baze, ne le izbrane sledilce (cca 2 %), kot je to pri družbenih omrežjih, ki neprestano spreminjajo algoritme.

Seveda je potem dejanski doseg preko e-mail marketinga odvisen od več dejavnikov, kar pa je lahko tema za katerega od naslednjih prispevkov.  

 

Zakaj e-mail marketing

Torej ne le, da vi 100 % upravljate s temi kontakti, od katerih ste dobili privolitve za pošiljanje in se vi odločite kdaj jih boste nagovorili, ampak gre tudi za lažjo merljivost dejanskih odzivov.

Prav tako je v e-mail marketing orodjih statistika, ki vam na enostaven način prikaže kako uspešni ste. Seveda je potrebno pri e-mail marketingu tudi poznati nekatere zakonitosti, da bo ta bolj uspešen in se ne bo vaše e-sporočilo le izgubilo med številnimi drugimi v e-nabiralniku uporabnikov.

Vendar, če le primerjamo kakšen (organski – neplačljiv) doseg približno lahko dosežete:

  • pri Facebooku okoli 2%,
  • pri e-mail marketingu (temu pravimo stopnja odpiranja) s pravim pristopom zlahka presežete čez 10 %.
  • Z dobro bazo kontaktov, ciljano akcijo, pa tudi 40 % ali več.

Marsikdo je tudi skeptičen glede e-mail marketinga, saj sodi po sebi, da je to le “smetenje inboxa”. Res, da uporabniki vsakodnevno prejemamo veliko število promocijskih sporočil, vendar če nas nekaj zanima, se odločamo o nakupu, nas pritegne že naslovnik ali zadeva emaila … takrat smo radovedni in kljub polnemu inboxu bomo odprli prav to sporočilo.

 

Promoviranje objav za večji doseg – zakaj denar metati stran

Facebook ima dober marketinški način, da vam omogoča večji doseg “vaših sledilcev” ali podobnih ciljnih skupin, če vložite le nekaj EUR v promoviranje objave ali si postavite Facebook oglase. Dejansko pa ne veste kdo se skriva za to statistiko dosega plačljivih objav.

Pri e-mail marketinigu je vse znano vnaprej. Vi dobro poznate svojo bazo prejemnikov, zato tudi točno veste kdo je odprl vaše e-sporočilo in na podlagi tega lahko razvijate dodatne aktivnosti, kot so npr. follow-up mailingi (tisti, ki so odprli mail, tisti, ki so kliknili na določeno povezavo, …), lahko jih tudi osebno nagovorite, bolje spoznavate njihove prioritete … in zagotovo bo ta učinek veliko boljši kot splošno promoviranje “vašim sledilcem” na Facebooku. Plačevali pa boste le uporabo e-mail marketing orodja. 

 

Direktni marketing vs e-mail marketing

V današnjem času je možnosti in kanalov res ogromno za marketinške aktivnosti, merjenje učinkovitosti, večji doseg, prepoznavnost.

Sama sem imela to srečo, da se je moja kariera začela še pred zaključkom študija, leta 2006 v agenciji za direktni marketing. Tam smo za naročnike iz različnih dejavnosti preko fizične pošte in telemarketinga nagovarjali določene ciljne skupine (in še danes sem zelo hvaležna za to izkušnjo).

Že takrat smo se srečevali s pridobivanjem pravih baz in pripravo promocijskih vsebin, prodajnih pisem, strategijo promocijskih akcij z direktno pošto, nagradnih iger, … To so osnovni temelji, ki so se nadgradili v današnji e-mail marketing, saj nekatere zakonitosti v veljajo še danes. Nekateri jim dodajo le novo letnico in beremo, da so to trenutni trendi 😊

Že več kot desetletje uporabljam e-mail marketing orodje za podporo dogodkom, brandinga, promocije, koristnih vsebin, … v različnih podjetjih in dejavnostih. Vedno sem pri tem uporabljala slovensko orodje za e-mail marketing ePrvak. Številni ga že poznajo, nekateri pa so zanj le slišali, ampak se raje obračajo na tuje rešitve, ki do neke mere ponujajo tudi brezplačne dostope.

Vendar “nobeno kosilo ni brezplačno”. Tako se je vredno vprašati: “Ali sem pripravljen nameniti nekaj EUR zato, da si prihranim čas ali mi je bolj pomembno, da imam brezplačno rešitev in sam namenim veliko časa za nastavitve, urejanje, učenje, …”.

Jaz v teh letih raje uporabljam e-mail marketing orodje ePrvak zaradi:

  • enostavne uporabe in prijetne uporabniške izkušnje,
  • meni je čas dragocen, zato raje ne izgubljam časa za učenje drugih svetovno znanih aplikacij (čeprav sem jih testirala),
  • cenovne ugodnosti – zakup za pošiljanje 3000 emailov je možen že za za 18 EUR (več kot pošiljate, nižja je cena na poslan e-mail),
  • podpore ePrvak ekipe, ko kaj ne znate, imate dodatno vprašanje, tehnične težave, … imate vedno sogovornika na drugi strani,
  • prijaznosti in odzivnosti podpore ePrvak ekipe, ki so vedno pripravljeni na rešitve,
  • zelo dobro poznajo tudi veljavno GDPR zakonodajo in na podlagi tega so razvite tudi funkcionalnosti ePrvaka, zato boste lažje dosegli skladnost z GDPR v primeru inšpekcije,
  • njihovih dolgoletnih izkušenj (več kot 12 let prakse z različnimi naročniki).

 

Vpeljava in izvajanje e-mail marketinga

Z vsakim še tako dobrim tehničnim orodjem, pripomočkom pa je potrebno do njega pravilno pristopati in imeti motivacijo, če želimo doseči uspešen rezultat. Samo, da ga imamo ni dovolj.

Tako se je zgodilo pri enem od mojih naročnikov, ki je sicer imel orodje ePrvak, vendar pa ga je dejansko uporabil morda dvakrat. Spodbudila sem ga, da poskusimo z rednimi pošiljanji in prilagojeno vsebino, ki sem jo sestavila. Od takrat se mi po vsakem pošiljanju zahvaljuje in ne pošilja več fizičnih letakov, kot je to počel prej.

Zato sem vesela, da lahko s svojimi dolgoletnimi izkušnjami pomagam vpeljati e-mail marketing, ga ponovno obuditi ali v primeru, da podjetje nima ekipe, ki bi ga izvajala, poskrbim tudi za to. S strani naročnika potrebujem le vhodne informacije, skupaj zastavimo cilje in na podlagi tega pripravim vse potrebno za uspešno izvajanje e-mail marketinga.

Če tudi vi razmišljate o vpeljavi ali izboljšavi e-mail marketinga v vašem podjetju bom vesela, če se spoznamo in preverimo sinergije našega morebitnega sodelovanja: mojca@sosmarketing.si

 

Print Friendly, PDF & Email